Cerpen : Kekasih Ku

conan_2612"Terima kasih syg sbabsug=di jadi kekasih sy..saya gembire sgt n sy janji saya akan bahagiakan syg dgn cinte kite"rasa macam aku nak terbang je bersama angin saat ni.best nyerrr!!
"dah lar jom g sane"aku bangun menuju ke sekumpulan remaja yang asyik berbual.hari minggu macam ni mmg best sangat kalau keluar dengan kawan2..sepanjang hari aku gembire sangat bersama man n kawan2..aku n man dah lame kenal.sejak sekolah lg tapi baru minggu lepas die melamr aku jadi awek die.Yeeeaaaahhh!!!hehehe

*********************
"sayang,kite kawin nak?"hukhukhuk..cepat2 aku minum air..hish mamat ni kot ye pun nak melamar jgn r time makan macam ni.adoi..jiwa kaco betol lar..wat lar time dok tengok matahari terbenam ke?eh kat mane ade pantai ek??em candle light dinner ke..romantik r gak.ni kat kedai mamak cakap camtu..huhuhu..
"kenapa?sayang xsuka ke?alamak dah nak start dah drama sedih ni.kang nangis lak mamat ni..biarlah aku nak dera die dulu.hahaha
"sebenarnye...saya..."nak wat drama gagap r..hihihi..
"sebenarnye ape sayang..?kite dah 2 tahun couple kan..saya nak jadikan awak teman hidup saya selamanya.please accept me honey.."huishh..bahaya mamat ni.ni dah kes merayu ni.ku juga ingin bersama mu sayang ku..berlagu-lagu dalam hati aku.aku menari-nari ditaman cinta kita...Wahhhhh!!bestnye...
"Sophia sayang.."
"SOPHIA BINTI SAMAD!!!"hah
"ye saya.nape terjerit2 ni.saya ade kat depan awak lar"ha..kan dah keluar muncung itik aku..dah lar semua orang pakat tengok meja kitorang..malunye!!!mamat ni sawan agaknye..
"saya tau lar awak ade kat depan saya tapi pikiran awak dah berangan kat tempat lain.cepat lar bagi saya jawapan.jangan lar wat saya penasaran macam ni.awak nak dera saya ekk??"uikk.pandai lar mamat ni.camne die tau,ade tulis ke kat muka aku..huhuhu.
"Man..esok saya bg jawapan boleh??"aku dah tersenyum macam kerang busuk bajet2 die xkan marah r.hehehe

*********************
2 tahun ku terbelenggu,
berjarak dinding yang amat jauh,
teringat dirimu,yang slalu..
ku rindu
demi mahligai yang sederhana,
kutempuh jalan yang xterarah,
sungguh ku terlanjur
pilu...
rasa hatiku,betapa sunyi ku hidup
dalam kesorangan,jauh darimu
kasih yang ku sayang,
beratnya beban ku derita

"Wahh!menyentuh sanubari lar lagu ko ni.apesal feeling sangat ni?"Hish!terkejut aku.nasib baik aku xde sakit jantung kalau x dah innalillah kawan kesayangan kau ni tau x??saje2 je wat marah2.hehehe
"alah.sori r sophia.ye r aku dari tadi tengok ko susun buku sampai kadang2 ko wat mikrofon buku2 tu"
eh..aku wat macam tu ke?nape aku xingat ek?ni mesti kes banyak makan semut ni.hish.hish.hish
"dah xpayah garu kepala kau tu..Puan Sabariah nak jumpe kau"nak jumpe aku.nape ek?
Tok.Tok.TOk..
"Puan nak jumpe saya?"wah bukan main manis lg muka aku kalu jumpa bos.mane tau naik gaji ke???hahaha
"Sophia.awak tau kan saya ade bukak 1 lagi cawangan book store kat Klang tapi xde orang nak jage kat situ.so saya nak tawarkan awak jawatan pengurus kat situ.awak setuju ke???"PENGURUS??mama,sophia nak pengsan ni..gembire..tapi nape aku tol2 rase gelap ni.gedebuk!!
"sophia.ya Allah.sophia.nape ni?Ain tolong call ambulans"jerit Puan Sabariah.

*********************
"makcik.sophia macam mane??die ok kan mak cik?"Puan Aini hanya menjawab dengan tangisan.
"doktor sedang periksa die.jangan risau die akan ok.."Ain yang sedari tadi cuba menenangkan Puan Aini menjawab perlahan..man terduduk di kerusi.memegang kepala sendiri.airmata lelakinye xle dtahan lagi lalu jatuh ke pipi..

*********************
"Puan Aini,saya harap puan bersabar.anak puan disahkan menghidapi barah otak.saya rasa sudah lame die rasa sakit kepala tapi die membiarkan sahaja.barah ini pada peringkat terakhir,puan..puan sabar ye.."
BARAH OTAK???ya Allah..puan aini menangis teresak-esak di bahu ain..sebesar ini ujian yang KAU berikan kepada anak tunggal ku ya Allah.aku belum puas menyayanginya ya Allah.
"berapa lama lg masa yg tinggal doktor?"
"3 bulan puan"

*********************
"mama,man mane?"lemah sangat aku rasa saat ni..mane man ni?xnak tengok aku ke??
"man ade kat luar sayang.."tangis cuba dtahan dhadapan anak tercinta..
"mama,nape sophia ade kat sini?sophia sakit ye mama??"
"sayang,doktor kate sophia menghidap barah otak peringkat terakhir sayang.."air mata yang dtahan tumpah juga.
"mama tipu..sophia xde barah otak.mama tipu sophia kan ma..ain.ni semua xbetul kan ain..cakap ain.."airmata telah memenuhi suasana bilik.
"mama,sophia syg mama.sophia sayang ain..n sophia sayang sgt kat man,mama..malam ni sophia nak terima lamaran die malam semalam,mama.sophia nk kawin dengan die..sophia..sophia..mama..."sophia cuba bangun tok memeluk puan aini.mencari kekuatan dari seorang ibu..lame mereka berpelukan sambil menangis..
"mama.jangan bgtau man ye mama..please mama..sophia xnak die sedih.sophia sayang die mama.."
"ye sayang.mama x bgtau die.mama janji sayang"

*********************
"sophia..nape awak larikan diri dari saya?ape salah saye sayang???sedihnye hati aku saat ni tuhan aje yang tau..muram sangat muka man.die nampak betol2 tersiksa dengan perlakuan aku yang menjauhinya.aku sengaja tak menjawab panggilan telefon serta sms yang berbakul darinya.kuat kan diri ini ya Allah..
"nape sayang diam??sayang,minggu depan saya nak bawak mak saya masuk meminang awak.boleh?"wahai lelaki jangan lar dpujuk aku lg..aku xmampu man..tangan masih dipegang erat oleh man..
"awak jangan nak memandai ek??saya xcakap pun saya setuju nak kawin dengan awak.awak jangan nak pakse-pakse saya..saya xsuke.saya xkan kahwin dengan awak MOHD EMIR RAHMAN BIN DATO\' ALI.kite xsesuai bersama dan awak berhak dapat yang lebih baik dari saya.lepaskan saya.."aku merentap tangan aku dari pegangannya dan terus berlalu.membiarkan die terpinga-pinga seorang diri.
maafkan aku man.aku xmahu kau menderita bersama ku.maafkan aku man.mungkin lebih baik kau membenciku.aku terlalu sayang pada kau man tapi aku xboleh..sampai dirumah..aku terus memeluk mama.mencari ketenangan yang aku xkan merasainya lg kelak.

*********************
Kenapa sophia sayang,ape salah man...nape sayang wat man macam ni..man yakin dan man percaya yang sophia masih sayangkan man..man boleh nampak dalam mate sayang..tapi nape macam ni??..hancur luluh hatinya mendengar kata-kata yang keluar daripada mulut gadis idamannya itu.bertambah hancur lagi bila die melihat sophia jalan bergandingan tangan bersama seorang lelaki di KLCC petang tdi..terasa die ingin saja die menangis merayu pada gadis itu supaya memberi penjelasan padanya..lame die termenung di KLCC.adakah kau dah berjumpa dengan orang yang lebih baik dari aku,sophia..aku xkan lepaskan kau sophia..man sayangkan sophia..

********************
"sophia.."
man..btul ke man ade kat belakang aku ni.tak..aku xnak tengok belakang.khayalan aku aje agaknya sebab aku rindukan die gile-gile..tak sophia,kau xboleh rindukan die..kau akan mati sophia..lupakan cinta itu sophia..
"sophia sayang.."
aku xmimpi..die memang ade kat belakang aku.aku nak tengok muke die.aku rindu..mata dipejam serapat mungkin.perlahn aku pusingkan badan..menatap matanya.ya Allah,aku betul-betul rindukan die..
tibe-tibe sakit kepala aku datang lg.sakit sangat..aku xsedar aku berpaut pada tangan man..man menahan tubuh aku daripada jatuh ke tanah..aku dicempung dan dbawa ke hospital.pucat wajah man ketika ini.

********************
SOPHIA..tak bermakna kah aku dalm hidupmu..penyakit sebesar ini kau sembunyikan dari aku..tak layak ke aku berkongsi masalah dengan mu sayang..xlyak ke aku menangis bersamamu,sayang..man sayangkan sophia..man xkan tinggalkan sophia lg..air mata lelakinya jatuh lg.dikucup-kucup jari-jari sophia yang masih xsedarkan diri itu.air matanya membasahi jari-jari sophia..diusap kepala gadis itu..serta dikucup perlahan dahi sophia...lame die dalam keadaan itu.air matanya terlalu murah saat itu..menitik dpipi sophia..

"man..."perlahan sekali suara sophia.
"ssssst..jangan bercakap sayang..sayang berehat k.man ade kat sini temankan sayang.."sophia cube tersenyum.

******************
"tak man..kite xboleh kawin.. sophia akan mat.."terhenti kata-katanya apabila jari telunjuk man dibibirnya.
"tak sayang,jangan tinggalkan man..man rayu sayang..man nak hidup bersama sayang..please terima man..izinkan man membahagiakan sayang.."rayu man,mengharap.akhirnya sophia mengangguk diiringi tangisan terharu...

*******************
"terima kasih sayang sbab sudi jadi isteri man.man akan membahagiakan sayang.itu janji man..i love u,sayang.."bisiknye perlahan tatkala mencium dahi sophia dalam upacara membatalkan air sembahyang..sophia tersenyum n sesungguhnye die bahagie sekarang.terima kasih ya Allah kerna memberi aku peluang untuk dsayangi oleh seorang yang bernama suami.
"sssst..jangan lar nangis.."dikesat airmata isteri tercinta..biarpun seketika aku ingin berada disisi mu sayang..

*******************
"abang..abang xmenyesal ke??"man yang duduk dbalkoni menghampiri sophia,isteri yang baru dinikahi 5 jam yang lalu..didudukkan diriba dan dipeluk perlahan.
"abang xkan pernah menyesal malah abg bersyukur sb syg bg abg peluang.maceh sayang.."dikucup perlahan pipi sophia dipangkuannya..merah muka sophia.
"i\'m yours,walaupun seketika sophia milik abg sepenuhnya..sophia ingin abg bahagia dan andainya sophia tiada kelak..carilah pengganti ku..sophia sudah cukup bahagia kerna abg pernah mencintai sophia sepenuh hati.i love u,abang.."perlahan sophia berbisik sambik mengucup mesra suami tercinta..

Terima kasih KEKASIH KU...

INI CERPEN KEDUA SAYA SELEPAS CINTA YANG PASTI.TERIMA KASIH ATAS KOMEN2 YG DIBERI...CHAYOK!!!ALL WRITER N KAKI NOVEL.

 
You can follow any responses to this entry through the Contac Us. You can leave a response.